Het is tijd voor elkaar

ZORG EN ZEKERHEID / Dawn

Bekijk deze campagne op pagina 178 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
ZORG EN ZEKERHEID
Titel
Zorgverzekeringen
Bureau
Dawn
Account
Inge Ligthart, Milou de Hollander, Fenneke Roeper
Copy
Donald Nolet, David Snellenberg
Art
Giuseppe du Crocq, Ward Graumans
Strateeg
Greo Belgers, Maarten Nefkens
Opdrachtgever
Majo van der Meijden, Casper van den Bergh
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (regisseur: Michael Wong)
Editor
Frank van der Steen
Muziek
Petr Malásek
Fotografie
Daniel Cohen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ZORG EN ZEKERHEID
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Zorg en Zekerheid is een regionale zorgverzekeraar die zorg dichtbij brengt en zich sterk maakt voor toegankelijke zorg. Daar is nu meer behoefte aan dan ooit, omdat de zorg ingrijpend verandert. De zorgverzekeraar, gevestigd in het westen van Nederland, wil de jaarlijkse 'overstapperiode' gebruiken om haar visie te laten horen, het merk te versterken en nieuwe klanten te werven.

Doelgroep

Bestaande klanten en prospects in de regio waar Zorg en Zekerheid actief is.

Strategie/Concept

Als je aan het eind van je leven bent, heb je waarschijnlijk maar van één ding spijt: dat je nooit genoeg tijd en aandacht hebt kunnen geven aan de mensen om je heen. Dit verhaal wordt in de campagne verteld door 100 mensen van 100 tot 0 jaar. Alle personen zijn geïnterviewd over hun beeld over de zorg in Nederland. De interviews zorgden voor de gedachte voor de campagne. Uit alle gesprekken blijkt namelijk dat iedereen dezelfde wens deelt: meer tijd en aandacht aan elkaar besteden. Het werd het thema van de campagne: 'Het is tijd voor elkaar'. Van de interviews maakten we een online documentaire, die we gebruikten voor diverse overstapcampagnes, een opiniërende TVC en PR.

Media- en middelenstrategie

Een landelijke en regionale aanpak. Documentaire werd online verspreid. Delen uit die documentaire zijn gebruikt voor regionale online conversiecampagnes. En in PR gingen we met een landelijk onderzoek naar buiten waaruit blijkt dat ruim 85 procent van de mensen zich zorgen maakt over de kwaliteit van de zorg, vooral als het gaat om het gebrek aan tijd en persoonlijke aandacht. Het werkt. Merkwaarden, merkassociaties en het aantal klanten stijgen enorm.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen