Het Huis van Morgen

KPN / Lowe en Draft

Bekijk deze campagne op pagina 120 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
KPN
Titel
Multiplay-producten en -diensten
Bureau
Lowe en Draft
Account
Eddy Salfischberger, Hanneke van Kempen
Copy
Peter Kusters, Marcel Vosse
Art
Dagan Cohen, Sander van den Borne, Stefan de Geer (flash en interaction design)
Strateeg
Jan Bouts, Femke Schavemaker
Opdrachtgever
Vincent Braam
Film/Productiemaatschappij
Monkey Republic (regisseur: Allard Bekker, producer: Maarten Kuit), Dagan Cohen, Matthijs Jaspers, Raoul Kuiper (format), Scato van Opstal, Maaike Schutten (scenario)
Muziek
Klaas Berings, Hugo Kruijswijk (Freshbeat)
RTV-producer
Caren van Rooyen
Fotografie
Dirk Bertels, Stef Brooijmans, Elvin Dechesne, Jos Faber, Ralph Hauwert, Mikko Sairio, Hans Wiegers (flashontwikkeling en technische realisatie: Satama)
Illustraties
Richard Simonse (geanimeerde demo’s: Shop Around!), Thijs Noij, Frans Vriesendorp (3D-modelling: INDG), Bas Schipper (logo)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Laat een breed publiek kennismaken met multiplay-producten en -diensten van KPN en lever daarmee een bijdrage aan de nieuwe merkstrategie van KPN.

Doelgroep

1. Jongeren tot 21 jaar. 2. Klanten en prospects (30 - 50 jaar, 50% man/50% vrouw).

Strategie/Concept

Voor KPN staat het ontsluiten van nieuwe technologie voor een groot publiek centraal. Zo wil KPN Nederlandse huishoudens bijvoorbeeld kennis laten maken met ‘Triple Play’-producten. Het onderwerp vereist een breed aantrekkelijke communicatieve vorm. Daarom: een soap! Niet op tv, maar als een interactieve online ‘sitcom’ met de ‘familie Van Morgen’ in de hoofdrol. De site moest vooral jongeren aantrekken, vaak de ‘natuurlijke autoriteiten in huis’ op het gebied van nieuwe technieken. Zij werden door het Huis van Morgen geattendeerd op KPN’s nieuwste technieken én werden gestimuleerd om hun ouders - of anderen - persoonlijk uit te nodigen voor een bezoek aan het Huis van Morgen.

Media- en middelenstrategie

Korte intensieve banner campagne in combinatie met zoekmachinemarketing, PR en DM.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen