HET GROOTSTE VAKANTIEWARENHUIS VAN NEDERLAND

ANWB / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 294 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
ANWB
Titel
Vakantievoorbereidingsaanbod
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Jacqueline van Schaik, Janine Fritschy-Romme
Copy
Thomas Reinhold
Art
Thom van Rijckevorsel, Robin Winters
Strateeg
Jan Bouts
Opdrachtgever
MAAIKE STUFKENS
RTV-producer
Sasja van Nie
Fotografie
Joop Beerling
In samenwerking met
The People’s Valley (online)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANWB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Traffic naar de verkoopkanalen en de autoriteit van de ANWB bevestigen op het gebied van vakantievoorbereiding, met een breed aanbod van producten en diensten, variërend van reisgidsen tot verzekeringen, van vakanties tot routekaarten.

Doelgroep

Mensen die op vakantie gaan en niet top of mind hebben dat ze voor de totale vakantievoorbereiding naar de ANWB kunnen gaan.

Strategie/Concept

De ANWB heeft alles onder één dak om je vakantie goed voor te bereiden. Je kunt er niet alleen je routekaarten halen, maar ook kleding, verzekeringen, reisspullen, en de vakantie zelf is er te boeken en te regelen. Deze producten en diensten komen samen op de winkelvloer. De winkel, zowel offline als online, staat dan ook centraal in de campagne ‘Het grootste vakantiewarenhuis van Nederland’. De ANWB gaat zich ook echt gedragen als een warenhuis: met de opening van haar deuren, top 10- en last minute acties. In de winkel en in advertising is een herkenbaar symbool voor het vakantiewarenhuis gebruikt: een tas volgepakt met vakantieproducten van de ANWB.

Media- en middelenstrategie

De campagne ‘Het grootste vakantiewarenhuis van Nederland’ is een activerende campagne die wordt afgemaakt op de winkelvloer. En daarom zijn de winkelvloer en de webshop omgetoverd tot vakantiewarenhuis, waarin mensen worden gewezen op relevante vakantieaanbiedingen en vakantiechecklisten. Iedere klant krijgt de gekochte producten in een speciale vakantiewarenhuistas mee. Online is er een vakantiespecial ingezet en zijn producten/diensten geïntegreerd in de paklijsten van diverse websites. Massamediaal zetten we het vakantiewarenhuis neer via radio, outdoor, online, dagbladen en huis-aan-huisfolder en genereren we traffic naar de winkel.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen