Het Groene Normaal; wordt plantaardig en lokaal

Het Groene Normaal; wordt plantaardig en lokaal

Categorie
Corporate
Adverteerder
HAK
Bureau
Creative Venue
Jaar
2020
Paginanummer
144

Doelstelling

1.Het realiseren van aandacht voor de missie van HAK en de kernboodschap van ons maatschappelijk impactrapport dat in juni 2020 werd gepubliceerd. Een missie waar we al jaren voor gaan en die niet alleen belangrijk is voor HAK maar voor iedereen. Die maatschappelijke issues zoals een te lage groenteconsumptie, globalisatie en verduurzaming van de groenteketen aan de orde stelt. Op een manier die scharniert op de actualiteit en daarmee een grote zichtbaarheid, relevantie en urgentie geeft. 2.Het oproepen van systeemspelers om samen het Groene Normaal te realiseren: zorgen voor bewustwording en debat bij- en met de doelgroep. 3.De leidende rol van HAK en haar acties laten zien als het gaat om groenteconsumptie en duurzame lokale teelt.

Doelgroep

Alle spelers in de voedselketen/ het voedselsysteem in Nederland: producenten, consumenten, supermarkten, telers, belangenorganisaties, overheid, wetenschap.

Merkomschrijving

HAK - groenten

Concept

Het Groene Normaal: de visie en missie van HAK vertaald in een manifest en pamflet om alle spelers in het voedselsysteem op te roepen om samen meer plantaardig en meer lokaal en duurzaam te consumeren, produceren en te handelen. HAK wil systeemverandering realiseren in de groenteketen en hier een aanjagende rol in spelen. Wij hebben een ander perspectief op "het nieuwe normaal" willen laten zien. Dit bijzondere jaar geeft namelijk ook momentum om ook op het gebied van consumptie, productie en teelt nu eens zaken anders te gaan doen. Mensen gaan anders nadenken over wat ze eten, hun gezondheid, globalisatie en de impact die dit alles heeft. Het Groene Normaal scharniert op actualiteit maar heeft nog veel meer mileage dan dat. Bij alle groene initiatieven en oproepen waarover wij in de media en met partners communiceren blijven wij de brug maken naar #hetgroenenormaal. Geen one off dus maar een serieuze zaak en een belofte van HAK waarin we samen met andere ketenpartners vooruitgang willen boeken met concrete acties.

Media- en middelenstrategie

Week 24 2020 -Persbericht incl. manifest (bereik: 800000) -Maatschappelijk impactrapport -Owned media: Linkedin,Instagram,Facebook,Twitter (32882 views; 2188 likes; 281 comments) -Manifest als full colour 1/1 advertentie (bereik 1219000) -Non paid inzet van influencers/bloggers (106 posts; bereik 1600000)
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken