Het Geluid van Q-music – “Weet jij al wat het is?”

Q-MUSIC NEDERLAND BV / Delight Agency

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 431 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
Q-MUSIC NEDERLAND BV
Titel
Radio
Bureau
Delight Agency
Account
Delight Agency
Copy
Delight Agency
Art
Delight Agency
Strateeg
Delight Agency
Opdrachtgever
Q-music / Robert Bernink
Film/Productiemaatschappij
Floris Kingma/Comrad
Editor
Ben Putland
Muziek
Recsound
RTV-producer
Delight Agency
Fotografie
Bill Tanaka
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Q-MUSIC NEDERLAND BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Delight Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Een stijging in marktaandeel door het aantrekken van nieuwe luisteraars en het verlengen van de bestaande luistertijd.

Doelgroep

man/vrouw 20-49 jaar

Strategie/Concept

Het radioconcept Het Geluid is uitgebouwd met een uniek en herkenbaar merksymbool: de grote rode Q-boom microphone. Deze mic staat centraal en duikt overal op om geluiden op te nemen. Hij wordt gebruikt door dj's en luisteraars die op zoek zijn naar het antwoord op de vraag: 'Het Geluid, weet jij al wat het is?'

Media- en middelenstrategie

De campagne kent drie fases. Tease: Radio promo en online video's waarin Q-dj's Mattie & Wietze in de zomer al op zoek gaan naar Het Geluid. Lancering: 5 sec YouTube pre-roll en diverse PR stunts (de rode boom mic verschijnt op verrassende plekken in Nederland). Brede campagne: TVC, outdoor, print (dag- en weekbladen), co-creatie (Q-fans zoeken mee naar Het Geluid), online banners, social media (tips exclusief via Facebook). Resultaat: +23,8% nieuwe luisteraars, marktaandeelstijging +20,1%, stijging Facebook fans +37%

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen