Het gehoorschade apparaat

Het gehoorschade apparaat

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ANDERZORG
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
355

Doelstelling

Bewustzijn creëren rondom gehoorschade onder een jonge doelgroep.

Doelgroep

Jong (25-35), self-directed, verantwoordelijk voor hun eerste eigen keuzes.

Merkomschrijving

Anderzorg is een no-nonsense zorgverzekeraar die met haar klanten meedenkt en mee-verandert.

Concept

Gehoorschade is een groeiend probleem onder millennials en heeft enorme impact op hun dagelijkse leven. Anderzorg wilde mensen die impact laten ervaren en ontwikkelde het gehoorschade apparaat. Met dit apparaatje ervaar je hoe het is om 24/7 tinnitus te hebben. We vroegen mensen om het gehoorschade apparaat te dragen tijdens hun dagelijkse leven. Iedereen reageerde anders, maar over één ding zijn ze het eens: liever horen ze dit nooit meer.

Media- en middelenstrategie

De pijler van de campagne is de hero-film waarin Grietje, een jonge vrouw met tinnitus, haar verhaal vertelt en mensen het gehoorschade apparaat laat uitproberen tijdens hun dagelijkse leven. De tinnitus-ervaring werd doorvertaald op alle touchpoints: online kon je zelf het apparaat digitaal uitproberen en op social zorgde de pakkende content voor impact. Jongeren die hun oren beter wilden beschermen konden oordoppen kopen op anderzorg.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken