Het gehoorschade apparaat

ANDERZORG / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 355 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ANDERZORG
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Annika Timmer
Copy
Anne-Maro Huberts, Rene Verbong
Art
Paul van Uden, John de Vries
Strateeg
Michael Van den Brande
Opdrachtgever
Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Cynthia de Rooij
Film/Productiemaatschappij
Chapter Amsterdam
Editor
Reinjan Prakke
Muziek
Sounsdright
RTV-producer
Josien de Heul
Illustraties
Robbert-Jan Hoesman
In samenwerking met
Mindshare, Merktroubadour, Blauw Gras
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANDERZORG
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Bewustzijn creëren rondom gehoorschade onder een jonge doelgroep.

Doelgroep

Jong (25-35), self-directed, verantwoordelijk voor hun eerste eigen keuzes.

Strategie/Concept

Gehoorschade is een groeiend probleem onder millennials en heeft enorme impact op hun dagelijkse leven. Anderzorg wilde mensen die impact laten ervaren en ontwikkelde het gehoorschade apparaat. Met dit apparaatje ervaar je hoe het is om 24/7 tinnitus te hebben. We vroegen mensen om het gehoorschade apparaat te dragen tijdens hun dagelijkse leven. Iedereen reageerde anders, maar over één ding zijn ze het eens: liever horen ze dit nooit meer.

Media- en middelenstrategie

De pijler van de campagne is de hero-film waarin Grietje, een jonge vrouw met tinnitus, haar verhaal vertelt en mensen het gehoorschade apparaat laat uitproberen tijdens hun dagelijkse leven. De tinnitus-ervaring werd doorvertaald op alle touchpoints: online kon je zelf het apparaat digitaal uitproberen en op social zorgde de pakkende content voor impact. Jongeren die hun oren beter wilden beschermen konden oordoppen kopen op anderzorg.nl.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen