Het Effect van Schoon

Stichting Nederland Schoon / Being There

Nominatie 2012

Bekijk deze campagne op pagina 391 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Stichting Nederland Schoon
Titel
Non Profit
Bureau
Being There
Account
Ellen van der Sprong, Saskia Enneking, Valery Story
Copy
Jodi Rabin
Art
David de Winter
Strateeg
Edward Stolze
Opdrachtgever
Helene van Zutphen, Kiki Borghstijn
Film/Productiemaatschappij
Erika Vocking Productions
Muziek
Kaiser Sound Marco Baay
RTV-producer
Erika Vocking Productions
In samenwerking met
Rhinofly
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Stichting Nederland Schoon
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Being There
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Nederland een schone leefomgeving laten ervaren, door zowel het gedrag (schoonhouden) als de perceptie (Nederland is schoner dan je dacht) te beïnvloeden.

Doelgroep

Nonchalanten: mensen die het schoonhouden van de omgeving niet zien als eigen verantwoordelijkheid, maar als die van de overheid.

Strategie/Concept

Negatieve campagnes over zwerfafval blijken averechts te werken. Praten over afval geeft mensen het gevoel 'dat het toch al een rommeltje is', met alle gevolgen van dien. Daarom enthousiasmeren we mensen met de vele positieve 'Effecten van Schoon'. Schoonhouden is aanstekelijk: het 'Sneeuwbaleffect van Schoon'. We tonen bewezen effecten én zoeken nieuwe effecten, in de vorm van opvallende acties: de Landelijke Opschoondag, de koffietest, de Schoonste Strand Verkiezing.

Media- en middelenstrategie

Regelmatig herinneren! Daarom zijn we in vier periodes, heel efficiënt, bijna het hele jaar aanwezig. Iedere keer zo lang mogelijk, door tv te vervolgen met radio, posters en online (Facebook). Plus pr, rond de specifieke actie in die periode.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen