HET DOMINO-EFFECT VAN DIABETES.

HET DOMINO-EFFECT VAN DIABETES.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Diabetes Fonds
Bureau
Lemon scented tea
Jaar
2008
Paginanummer
437

Doelstelling

Het breder bekendmaken van de ernst van diabetes en het positioneren van het Diabetes Fonds

Doelgroep

Alle inwoners van Nederland.

Concept

Diabetes is vaak de eerste schakel in een reeks van ziekten. Voor veel mensen is dit een inzicht dat hen anders naar diabetes laat kijken. Het is een eye-opener die de ernst van diabetes onderstreept. Dat diabetes andere ziekten met zich mee kan brengen, “een domino-effect” heeft, is de centrale boodschap, die doorklinkt in alle uitingen.

Media- en middelenstrategie

Mediastrategie: eerst via een horizontale (brede) massemedia inzet gedurende 2 weken (wk 43,44) bestaande uit Radio en TV commercial, identspot, online-banners, stoppers, website en een verticale inzet d.m.v. advertenties in diabetesbladen, brochures, posters en PR activiteiten rondom acties van scholen en in steden. Aansluitend is er gestart met een viral game die gepromoot wordt middels onlinebanners en een tekstlinkcampagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken