Het Baderie Comfort

Het Baderie Comfort

Categorie
Retail
Adverteerder
BADERIE
Bureau
Crossmarks
Jaar
2014
Paginanummer
335

Nominatie 2014

Doelstelling

De toegevoegde waarde van Baderie voor de consument verrijken waardoor merkvoorkeur wordt gecreëerd.

Doelgroep

Primaire focus op de 'blauwe consument' van CBW die behoefte heeft aan een luxe, comfortabele en perfect gestylede woonomgeving en gevoelig is voor buitengewone service en kwaliteit.

Concept

Baderie bevindt zich in een verdringingsmarkt. We kiezen voor een onderscheidende waardestrategie i.p.v. een lageprijsstrategie. In de merkwaarden Duidelijk, Deskundig, Eigentijds en Persoonlijk en de gekozen positionering: Dé badkamerautoriteit met het meest comfortabele aankoopproces, komt het onderscheid tot uitdrukking. Vanuit de strategie zijn proposities ontwikkeld waaronder Het 5 stappenplan en Helderheidsgaranties. Door de middeleninzet naadloos aan te sluiten op de customer journey en gedurende het proces in te zoomen op de persoonlijke situatie van de koper, lukt het Baderie om vragen van klanten steeds voor te zijn. Dit leidt tot een badkamer die niet alleen mooi is van buiten, maar ook praktisch en slim van binnen. De merkbelofte die daarbij past is: Het Baderie Comfort. De herpositioneringscampagne bestaat uit store concepts (formuleontwikkeling is een belangrijk onderdeel van de herpositionering), diverse deelcampagnes zowel ATL als BTL en informatieve communicatie waarin de toegevoegde waarde van Baderie centraal staat. Het zijn niet de producten die Baderie in de etalage zet, maar de zorgeloze manier waarop je samen met Baderie komt tot de badkamer die perfect is voor jou.

Media- en middelenstrategie

Het Baderie Comfort is vertaald naar alle customer touch points uit de customer journey. De consument ervaart tijdens al deze contactmomenten de toegevoegde waarde van Baderie. Zowel in actie- als in formulecommunicatie is Het Baderie Comfort het vertrekpunt. Een onderscheidend geluid t.o.v. concurrenten die focussen op kortingen en producten. Media- en middelenstrategie zijn aangepast. Voorheen was sprake van versplintering met een breed scala aan lokale activiteiten en niet zichtbare middelen. Nu ligt de focus op middelen passend bij een A-merk, waar ruimte is om Het Baderie Comfort hoogwaardig en geloofwaardig over de bühne te brengen. Een groot deel van het budget voor de hah-folder, dat vooral actiematige ruimte biedt op productniveau, is vrijgemaakt en ingezet om landelijk TV-commercials uit te zenden. Hierin staat het compleet geïnstalleerde eindproduct en de comfortabele wijze van totstandkoming centraal. Steeds met een CTA voor het aanvragen van brochure of badkamerhandboek. Dit leidt tot het vullen van de CRM database, waarnaar we op uiteenlopende momenten in de customer journey passende informatie kunnen sturen en zodat we aanvragers uit kunnen nodigen voor een bezoek aan de showroom. De optimalisatie van dit proces heeft geleid tot verhoging van de conversie. Daarnaast worden Facebook en Pinterest ingezet om de interactie met de doelgroep te vergroten. 2014 is gebruikt om deze kanalen goed in te richten, in 2015 gaan we social campagnes inzetten op deze kanalen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken