Baderie bevindt zich in een verdringingsmarkt. We kiezen voor een onderscheidende waardestrategie i.p.v. een lageprijsstrategie. In de merkwaarden Duidelijk, Deskundig, Eigentijds en Persoonlijk en de gekozen positionering: Dé badkamerautoriteit met het meest comfortabele aankoopproces, komt het onderscheid tot uitdrukking. Vanuit de strategie zijn proposities ontwikkeld waaronder Het 5 stappenplan en Helderheidsgaranties. Door de middeleninzet naadloos aan te sluiten op de customer journey en gedurende het proces in te zoomen op de persoonlijke situatie van de koper, lukt het Baderie om vragen van klanten steeds voor te zijn. Dit leidt tot een badkamer die niet alleen mooi is van buiten, maar ook praktisch en slim van binnen. De merkbelofte die daarbij past is: Het Baderie Comfort. De herpositioneringscampagne bestaat uit store concepts (formuleontwikkeling is een belangrijk onderdeel van de herpositionering), diverse deelcampagnes zowel ATL als BTL en informatieve communicatie waarin de toegevoegde waarde van Baderie centraal staat. Het zijn niet de producten die Baderie in de etalage zet, maar de zorgeloze manier waarop je samen met Baderie komt tot de badkamer die perfect is voor jou.