Het andere bedrijfsuitje

DE ZONNEBLOEM / DEAR

Bekijk deze campagne op pagina 394 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DE ZONNEBLOEM
Titel
Vrijwilligersorganisatie / goed doel
Bureau
DEAR
Account
Ilse Carpay
Copy
Robin Zuiderveld
Art
Marq Strooy
Strateeg
Willem Nas
Opdrachtgever
Matthijs de Bruin
RTV-producer
Ilse Carpay
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE ZONNEBLOEM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DEAR
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Vind een alternatieve, low-budget manier om veel nieuwe bedrijven te interesseren voor vrijwilligerswerk met - en te binden aan - de Zonnebloem.

Doelgroep

We richten ons niet, zoals gebruikelijk, op het hogere management, waar vrijwilligerswerk wordt gezien als invulling van MVO. Maar op het middle management dat zoekt naar invulling van bedrijfsuitje, teambuilddag of 'breakout' van de heisessie.

Strategie/Concept

We inspireren bedrijven om eens niet te gaan bowlen of paintballen, maar een andere invulling te kiezen. Daarom positioneren we vrijwilligerswerk met de Zonnebloem als 'het ándere bedrijfsuitje': leuk, origineel en je helpt nog iemand ook. Waardoor deze bedrijven zelf contact zoeken met de Zonnebloem, i.p.v. andersom. Van push naar pull.

Media- en middelenstrategie

In plaats van 1-op-1, gaan we massamediaal. Maar wel gericht en specifiek: 1 radiospotje, op 1 zender met hoog zakelijk bereik. Dat leidt tot tientallen leads, met een ongekende conversie. De media-investering verdient zich zo vele malen terug, op korte én lange termijn.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen