Het alles-in-1 abonnement op de Hyundai i10.

HYUNDAI / Fitzroy Amsterdam

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 222 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
HYUNDAI
Titel
Een maandelijks abonnement op de Hyundai i10
Bureau
Fitzroy Amsterdam
Account
Fitzroy Amsterdam
Copy
Fitzroy Amsterdam
Art
Fitzroy Amsterdam
Strateeg
Fitzroy Amsterdam
Opdrachtgever
Bas Wibier, Jelle Holdinga, Harm-Jan Keizer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HYUNDAI
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fitzroy Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Primair: creëren van spontane productbekendheid van de nieuwe Hyundai i10. Secundair: het activeren van de consument ofwel: het online aanvragen van een offerte. Op zo'n manier dat het recht doet aan de merkbelofte/positionering van Hyundai: "New thinking, new possibilities".

Doelgroep

Primair de Nederlandse autorijder tussen de 35 en 55 jaar. De autorijder die het belangrijker vindt om van A naar B te gaan, dan het verwerven van status door middel van de aanschaf van een auto. Daarom zijn ze niet geïnteresseerd in het bezit van een auto, maar meer in het gebruik daarvan.

Strategie/Concept

46% van de autorijders wil vandaag de dag niet vastzitten aan een auto. Dus waarom de nieuwe Hyundai i10 niet introduceren met een abonnement. Want waarom zou je niet een auto kunnen kopen als een mobiele telefoon: met een alles-in-1 abonnement per maand. De gehele campagne voelde tot in de poriën als die van een mobiele telefoon aanbieder. Met als uitzonderlijk resultaat: 240% meer brochure-aanvragen dan beoogd, 400% meer proefritten en een gemiddeld sitebezoek van meer dan 3 minuten. Dit concept sluit daarmee ook aan de merkbelofte "New Thinking New Possibilities" waar Hyundai voor staat.

Media- en middelenstrategie

Vanwege het beperkte beschikbare budget is gekozen om bekendheid te geven aan dit unieke alles-in-1 abonnement met een combinatie van voornamelijk outdoor en online. Hiermee werd de doelgroep in hun "shop" omgeving bediend. De campagne werd in een tweede run opgevolgd door TV, outdoor en online. Via online blogs en Youtube werden consumenten geactiveerd om een online offerte aan te vragen. Alle informatie en de offerte-aanvraagprocedure werd weergegeven op een mobiele website. Zodat het mobiele karakter van deze campagne nog eens extra benadrukt werd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen