Het 14% experiment

SKODA / Selmore Creative Agency

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 191 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
SKODA
Titel
Auto
Bureau
Selmore Creative Agency
Account
Otto van der Harst, Rina Verweij, Ram Hartman
Copy
Bram Eigenfeld, Thomas Reinhold, Niels Westra, Poppe van Pelt
Art
Jonathan van Loon, Tibor van Ginkel, Jakko Achterberg, Diederick Hillenius
Strateeg
Gijs de Bruijn
Opdrachtgever
Berno Schokker, Paul Sauerbier
Film/Productiemaatschappij
Wefilm
Editor
Amber Hooijmans
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SKODA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore Creative Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Hoe vergroten we het marktaandeel van SKODA in het zwaar concurrerende 14% bijtelling segment binnen de automarkt? Concreet: van nog geen 5.000 verkochte Octavia's in 2013 naar ruim 7.000 in 2014.

Doelgroep

De bewuste, zakelijke autorijder.

Strategie/Concept

Met de Octavia krijg je het meeste auto voor je geld. Letterlijk. We vroegen rijders van andere 14% bijtelling modellen mee te doen met 'het 14% experiment'. Heel simpel: probeer 3 schuimrubberen tekens (14%) in je auto te proppen en win €1.400. De deelnemers werden met verborgen camera's gefilmd. Ondertussen doet ook een Octavia-bestuurder mee aan het experiment. Vanwege de ruimte die de auto biedt, lukt het hem om alles precies in de auto te krijgen. Dankzij de verborgen camera's en ongescripte deelnemers, op de SKODA-rijder na, kregen we zeer oprechte reacties.

Media- en middelenstrategie

Om op te vallen tussen de veelal identieke campagnes van concurrenten kozen we voor een non-conformistische campagne op TV, ondersteund met pre-rolls, social media, mailing, bannering en retargeting.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen