Hertog Jan Ongekend

Hertog Jan Ongekend

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bureau
The Valley
Jaar
2015
Paginanummer
274

Nominatie 2015

Doelstelling

Het bevestigen van het vakmanschap en de kleinschaligheid van Hertog Jan en zijn brouwers. Stijging van de verkoop van speciaalbier.

Doelgroep

Echte bierliefhebbers. Indirect alle andere bierkopers.

Concept

We wilden niet beweren maar bewijzen. Met bijzondere ervaringen. Hertog Jan Ongekend: Eerst proeven, dan ontdekken. Niets aan de verpakking geeft weg wat erin zit. Zelfs de naam is een code. Pas nadat je het geproefd hebt, onthult de brouwer in z'n notitie en een speciale video wat voor bier je gedronken hebt. Verhaal, verpakking en product vormen zo samen de campagne.

Media- en middelenstrategie

Het 'eerst proeven dan ontdekken' en de mysterieuze verpakking waren de belangrijkste middelen. Bierliefhebbers vertelden het door. De ondersteuning was selectief met o.a. PR via bierblogs, mysterieuze prerolls en Facebookposts. Ongekend was met € 14,99 één van de duurste Nederlandse speciaalbieren ooit. Toch werden er 38.879 kruiken verkocht. Hertog Jan verkocht tijdens de campagneperiode 27% meer speciaalbier dan in 2014.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken