Hertog Jan Ongekend

HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND) / The Valley

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 274 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Titel
Bier
Bureau
The Valley
Account
Mariëtte Vermeulen, Judith Weijers
Copy
Joost van Praag Sigaar
Art
Andrea Jansen
Strateeg
Sytse Kooistra, Krijn Smits (CD)
Opdrachtgever
Erik Soeteman, Joost van de Sande, Carmen Helmink, Paul Rijks, Gerard van den Broek
Film/Productiemaatschappij
Filmgasten
Editor
Filmgasten
Fotografie
Hans Pieterse
In samenwerking met
Osborne Pike, AlleZ PR, SiteSupport, Daily Bread
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HERTOG JAN (AB INBEV NEDERLAND)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Valley
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Het bevestigen van het vakmanschap en de kleinschaligheid van Hertog Jan en zijn brouwers. Stijging van de verkoop van speciaalbier.

Doelgroep

Echte bierliefhebbers. Indirect alle andere bierkopers.

Strategie/Concept

We wilden niet beweren maar bewijzen. Met bijzondere ervaringen. Hertog Jan Ongekend: Eerst proeven, dan ontdekken. Niets aan de verpakking geeft weg wat erin zit. Zelfs de naam is een code. Pas nadat je het geproefd hebt, onthult de brouwer in z'n notitie en een speciale video wat voor bier je gedronken hebt. Verhaal, verpakking en product vormen zo samen de campagne.

Media- en middelenstrategie

Het 'eerst proeven dan ontdekken' en de mysterieuze verpakking waren de belangrijkste middelen. Bierliefhebbers vertelden het door. De ondersteuning was selectief met o.a. PR via bierblogs, mysterieuze prerolls en Facebookposts. Ongekend was met € 14,99 één van de duurste Nederlandse speciaalbieren ooit. Toch werden er 38.879 kruiken verkocht. Hertog Jan verkocht tijdens de campagneperiode 27% meer speciaalbier dan in 2014.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen