HERTOG JAN. HET WACHTEN WAARD.

Hertog Jan / &KoenseSeverein

Bekijk deze campagne op pagina 238 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Hertog Jan
Titel
Premium Pilsener en speciaalbieren van Hertog Jan
Bureau
&KoenseSeverein
Account
ErikJan Koense, Christine van der Schilden, Ilse van Loon
Copy
Jasper Jager
Art
Richard van Rijn, Geert Ploeger
Strateeg
Rob Severein
Opdrachtgever
ANOUK BALTUS, LÉON BROER
Film/Productiemaatschappij
Caramel Pictures. Regisseur Wil van der Vlugt Executive Producer Marlies van Heese DOP: Ronald Koetsier
Editor
Kevin Wheelan
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Françoise Tanis
Fotografie
Caramel Pictures. Peek Reclame Fotografen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Hertog Jan
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van &KoenseSeverein
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Uitbouwen premium merkimago, vergroten merkvoorkeur.

Doelgroep

Mannen 40+. Om zichzelf te belonen, genieten ze bewust van kwaliteit.

Strategie/Concept

Hertog Jan staat voor kwaliteit. Bereikt door het hoogstpersoonlijk vakmanschap van de brouwers. Nu krijgen ook de verbouwers van de ingrediënten een rol. Brouwers en verbouwers zijn verbonden door hun mentaliteit (zielsverwantschap). Zij streven naar perfectie en bezitten de geestelijke rijpheid om te durven wachten op het ideale moment. Vertaald in het thema: ‘Het beste bier. Het wachten waard’.

Media- en middelenstrategie

TVC zorgde voor een snelle bekendheid. Verdieping vond plaats via online streaming en de vernieuwde website. Extra betrokkenheid werd bereikt met gratis download van commercialtrack ‘Time is on my side’. Deze werd gecommuniceerd via het speciaal ontwikkelde horeca- en retailmateriaal. Echt ervaren deed men het thema bij veilinghuis Christie’s. Voor het eerst in haar geschiedenis werd er bier geveild en kwamen zeven kavels zeer oude flessen Grand Prestige onder de hamer.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen