Hertog Jan – De Proeverij

Hertog Jan – De Proeverij

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
AB InBev
Bureau
Pickle Factory
Jaar
2011
Paginanummer
210

Winnaar 2011

Doelstelling

Breng het merk Hertog Jan in contact met haar liefhebbers. Zorg voor een stijging van de favoriete merkenscore.

Doelgroep

Nederlandse bierliefhebbers en bierdrinkers.

Concept

Tijdens "De Proeverij" hebben ruim 20.000 bierliefhebbers geproefd van de historisch gebrouwen bieren X en Y. Tijdens proefavonden werd bierliefhebbers gevraagd om hun mening en konden ze stemmen op het bier van hun keuze. Ook werden de liefhebbers gevraagd om een naam te bedenken voor hun favoriete bier. Uiteindelijk hebben we zo samen een nieuw speciaalbier geïntroduceerd: Hertog Jan Oerblond.

Media- en middelenstrategie

Tijdens De Proeverij hebben we gebruik gemaakt van een ambassadeursstrategie. Experts vertellen het verhaal van De Proeverij aan liefhebbers, die het op hun beurt doorvertellen aan de Nederlandse bierdrinker. Een exclusieve expertproeverij met chefkoks, bierbloggers en bierkenners werd gevolgd door proeverijen voor liefhebbers in Hertog Jan café's. Met een TVC en een instore actie hebben we Oerblond voorgesteld aan de Nederlandse bierdrinker.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken