HEMA Vlogacademy

HEMA / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 318 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Robin Verhoek, Francis Oud
Copy
Barend Stegeman
Art
Wessel Beumer
Strateeg
Joram Helmer, Saskia Wijsman
Opdrachtgever
Desiree Vernie, Ferry Buitenhuis, Tanja Soeter, Miranda Schreuder, Sara Mok, Pauline Marres
RTV-producer
Hendrickje van de Ven
Fotografie
Jan van Schooten
In samenwerking met
GuiltyPeople, Merktroubadour, Bureau Jez, Disxt, Oogst, Camaraad, InstoreID, Go Spooky
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

In 2016 heeft HEMA met de campagne 'Eigen School Eigen Ding' succesvol ingespeeld op het verdwijnen van Schoolcampus van V&D. Grote pilaar van het succes van de campagne in 2016 was de inzet van betaalde influencers en minder afhankelijk te zijn van betaalde influencers. Het doel was dus om in 2017 van onze eigen klanten influencers te maken. Bovendien wilden we beleving van de nieuwe schoolspullen weer terugbrengen in de winkel.

Doelgroep

Nederlandse jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Strategie/Concept

Dit jaar bouwt HEMA voort op het succes van 'Eigen school, eigen ding' uit 2016. Een campagne waarin het kleurrijke back to school assortiment gekoppeld wordt aan de insight van 'je eigen ding doen'. Tieners zijn zichzelf aan het uitvinden en geven hier op allerlei manieren een eigen uitdrukking aan: in kleding, in hun schoolspullen, maar ook op hun social media kanalen. Met HEMA 'Eigen school, eigen ding' geven we tieners de mogelijkheid om hun identiteit uit te dragen met hun schoolspullen, door hier hun eigen ding van te maken. Maar HEMA gaat dit jaar nog een stapje verder en wil tieners nog meer tools geven om zichzelf te uiten; ook in hun online identiteit. Met de HEMA Vlogacademy - het on- en offline platform waarmee jongeren worden opgeleid om zelf influencer te worden.

Media- en middelenstrategie

We verbreden de owned media van HEMA waar de doelgroep zelf al aanwezig is; Snapchat en Youtube. Doelgroepspecifieke online kanalen waar we traffic mee naar de (offline) winkels genereren. De campagne van de Vlogacademie volgt een 'rooster': 8 lessen in de flagshipstores van HEMA die afgesloten worden met een huiswerkopdracht. Offline communicatie om online traffic aan te jagen. Want het zijn ook lessen die je overigens ook op Youtube kunt volgen en die gegeven worden door bekende influencers binnen de doelgroep. Aan het eind van de lessen is er een 'eindexamen' waar 2 winnaars een contract bij een influencer agency kunnen winnen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen