HEMA onderscheidt zich tijdens begin van de lockdown met een eigen, optimistische toon

HEMA onderscheidt zich tijdens begin van de lockdown met een eigen, optimistische toon

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
HEMA
Bureau
Alfred International
Jaar
2020
Paginanummer
63

Doelstelling

Onderscheidend duidelijk maken dat HEMA er voor je is in deze zware tijden.

Doelgroep

Elke manager (m/v) van een gezin.

Merkomschrijving

HEMA bedenkt alledaagse producten waar Nederland een beetje blij van wordt. En zeker Nederlanders voelen zich emotioneel verbonden met de HEMA.

Concept

HEMA wilde geen producten pushen, maar op eigen, positieve HEMA-toon laten zien dat wij als geen ander meevoelen met Nederland. Daarom vertellen we op geruststellende toon dat het leven binnen gewoon verder gaat - met een beetje hulp van praktische, dagelijkse dingen zoals school- en kantoorspullen maar ook creatieve spullen zoals raamstiften. Bij ons geen zware, gedragen toon ("we zijn er voor jóu", "juist nu", "samen"). Geen pianomuziek in mineur die benadrukt hoe zwaar deze tijden zijn. Binnen twee weken produceerden we ondanks alle praktische beperkingen geen uitwisselbare selfievideocampagne, maar een herkenbare HEMA-campagne met de vierkante vormen en de vrolijke kleuren. Juist nu;)

Media- en middelenstrategie

Heel Nederland raken we met TV, online en social video's. De specifieke momenten thuis komen terug in social ads POS, specifieke e-mails en productpagina's in de webwinkel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken