In eerste instantie maakten we jongeren bekend met het fenomeen ‘Doedel Art’. Met outdoor hielden we buiten een expositie die als voorbeeld diende en brachten zo het initiatief onder de aandacht. Ook creëerden we P.R. met het nieuws dat HEMA het nieuwe initiatief ‘Doedel Art’ in het leven had geroepen. Vervolgens riepen we jongeren via verschillende media op hun Doedel Art in OUTDOORPOSTERS te zenden. Een gerichte bannercampagne riep jongeren op hun doedels te uploaden. Bij de kassa in HEMA filialen lagen kaarten waarop jongeren konden doedelen en direct die kaart konden inleveren. Scholen kregen unieke Doedel posters opgestuurd om in de kantine te hangen. Bovendien stuurden we brieven naar tekendocenten waarin we ze vroegen een les te besteden aan de nieuwe schoolkunst ‘Doedel Art’. Op de online gallery konden jongeren hun doedels uploaden en doedels terugzien die door anderen waren geplaatst. Bij de doedel stond met welke HEMA producten dit tot stand was gekomen, bijvoorbeeld een pen, potlood of ruitjesschrift. Deze producten linkten direct door naar de webshop van HEMA. Uiteindelijk kwamen duizenden doedels binnen via de online gallery en de post. Vanuit deze doedels werd de nieuwe HEMA schoolcollectie voor 2009 ontworpen, gemaakt door en voor scholieren, die tijdens een speciale Doedel Art expositie zal worden gepresenteerd.