HEMA Broodje

HEMA Broodje

Categorie
Retail
Adverteerder
HEMA
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2012
Paginanummer
431

Doelstelling

De HEMA horeca promoten.

Doelgroep

Iedereen, met een licht accent op jongeren (16-35).

Concept

HEMA gaat graag het gesprek met de doelgroep aan en de doelgroep met HEMA. Daarom passen crowdsourcing en social media bij HEMA. We riepen Nederland op om hét nieuwe HEMA broodje te verzinnen. Stel op HEMA.nl/broodje je eigen broodje samen uit meer dan 70 ingrediënten én 1 zelfbedacht ingrediënt. Hoe vertel je dat jouw broodje het lekkerst is? Met je eigen op maat gemaakte commercial (ingesproken door Anneke Blok), die je via social media verspreidt om stemmen te verzamelen. Alle deelnemers kregen een coupon om de top 3 in de winkel te proeven en kozen de winnaar.

Media- en middelenstrategie

Ondanks dat er geen massamedia zijn ingekocht, was het resultaat fantastisch: 50.000 inzendingen en 365.000 stemmen! De campagne is aangejaagd via HEMA kanalen (Facebook & raamposters). Inzending van een glutenvrij broodje en het broodje van het Voedingscentrum, brachten extra PR. De persoonlijke commercials zorgden voor de échte virale verspreiding.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken