HEMA Broodje

HEMA / Doom&Dickson

Bekijk deze campagne op pagina 431 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
HEMA
Titel
HEMA Broodje
Bureau
Doom&Dickson
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Karin van Dalen, Sanne van Ettinger
Copy
Rene Verbong
Art
John de Vries, Arno Sellenraad
Strateeg
Joey Duis
Opdrachtgever
Kim Kleine Staarman
Film/Productiemaatschappij
Guilty People
Editor
Jasin Tairaidrissi, Cyril Stom
Muziek
Bloom
RTV-producer
Cyril Stom (online)
Fotografie
Guilty People
In samenwerking met
Guilty People
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

De HEMA horeca promoten.

Doelgroep

Iedereen, met een licht accent op jongeren (16-35).

Strategie/Concept

HEMA gaat graag het gesprek met de doelgroep aan en de doelgroep met HEMA. Daarom passen crowdsourcing en social media bij HEMA. We riepen Nederland op om hét nieuwe HEMA broodje te verzinnen. Stel op HEMA.nl/broodje je eigen broodje samen uit meer dan 70 ingrediënten én 1 zelfbedacht ingrediënt. Hoe vertel je dat jouw broodje het lekkerst is? Met je eigen op maat gemaakte commercial (ingesproken door Anneke Blok), die je via social media verspreidt om stemmen te verzamelen. Alle deelnemers kregen een coupon om de top 3 in de winkel te proeven en kozen de winnaar.

Media- en middelenstrategie

Ondanks dat er geen massamedia zijn ingekocht, was het resultaat fantastisch: 50.000 inzendingen en 365.000 stemmen! De campagne is aangejaagd via HEMA kanalen (Facebook & raamposters). Inzending van een glutenvrij broodje en het broodje van het Voedingscentrum, brachten extra PR. De persoonlijke commercials zorgden voor de échte virale verspreiding.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen