HEMA 90 jaar

HEMA / XXS Amsterdam en LINDA, Mood for Magazines

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 324 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam en LINDA, Mood for Magazines
Account
Robin Verhoek, Francis Oud (XXS), Caren Wassink, Sandra Schijf (MFM)
Copy
Hans van Nood (XXS), Jildou van der Bijl, Iebele van der Meulen (MFM)
Art
Remy Kurpershoek (XXS), Monique Bleeker (MFM)
Strateeg
Joram Helmer (XXS), Leanne Hermans (MFM)
Opdrachtgever
Martine Verhaar,Desiree Vernie,Tanja Soeter,Marry Jansen,Sara Mok,Adriana Hoppenbrouwer,Tjeerd Jegen
Film/Productiemaatschappij
LINDA. Mood for Magazines
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam en LINDA, Mood for Magazines
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

HEMA is al 90 jaar het warenhuis voor iedereen met goede producten tegen een betaalbare prijs voor het dagelijks leven. HEMA is al 90 jaar onderdeel van dat dagelijks leven. Maar in de afgelopen jaren zijn de kwaliteitsperceptie en relevantie teruggelopen. De campagne waarmee HEMA haar 90-jarig bestaan viert moet bijdragen aan de kwaliteitsperceptie en verhogen van de relevantie.

Doelgroep

Primair: de HEMA-vrouw. Secundair: alle HEMA klanten.

Strategie/Concept

Wie jarig is trakteert! HEMA doet dat met taart. HEMA taart is heerlijk en staat op menig verjaardagsfeestje. Met het concept TAART. staat HEMA weer midden in de maatschappij. De campagne startte in mei met een taartbakwedstrijd waar heel Nederland aan mee kon doen. De winnende taart is opgenomen in het vaste assortiment en is de taart waarmee HEMA haar verjaardag viert. In de social campagne 'Wie verdient een taart?' zijn 90 slagroomtaarten uitgedeeld aan mensen die het verdienen en de mooiste verhalen zijn op video's vastgelegd. In de series 'Hee waar gaat dat heen', worden iconische HEMA producten vanaf de winkel naar huis gevolgd. In “Ouwe Taarten” vertellen 90-jarige dames hoe zij van het leven een feestje maken. Er werd een speciale editie van de folder gemaakt met alle iconische producten. Het hoogtepunt is de uitgave van TAART. Door de makers van LINDA werd een uniek magazine ontwikkeld: TAART. Het staat vol met HEMA onderwerpen op een typische LINDA manier. LINDA. en HEMA; twee Nederlandse iconische merken die de verjaardag van HEMA vieren.

Media- en middelenstrategie

HEMA is terug van nooit weggeweest. Al 90 jaar. En dat werd gevierd met een actie die zowel commercieel een succes was alsmede een krachtig nieuwe impuls aan het merk gaf. De middelenstrategie is net zo iconisch als het merk HEMA; door een magazine uit te geven om haar verjaardag te vieren, is niet alleen de boodschap dat HEMA jarig is, maar ook het middel van toegevoegde waarde.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen