HEMA 80 jaar

HEMA / Doom & Dickson en Het ReklameTeam

Bekijk deze campagne op pagina 493 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
HEMA
Titel
HEMA 80 jaar
Bureau
Doom & Dickson en Het ReklameTeam
Account
Frieda Ulsamer de Waard en Karin van Dalen (Doom & Dickson), Arjan Leest (Het ReklameTeam)
Copy
Joeri van Oostwaard, Ferry van Tongeren (Doom & Dickson), Machteld van der Gaag, Herman Lanfermeijer (Het ReklameTeam)
Art
Heinrich Vejlgaard (Doom & Dickson), Eric Nuijten, Herman Lanfermeijer (Het ReklameTeam)
Strateeg
Serge Steijn (Doom & Dickson)
Opdrachtgever
Maaike Dekker, Karen de Loos, Barbera Wolfensberger
Film/Productiemaatschappij
Doom & Dickson met Annabel van Ditmar
Editor
Stanley Kolk (Postoffice)
Muziek
Massive Music/Ramon Tiernagan, geluid: Studio KeesKroot
RTV-producer
Annabel van Ditmar
Fotografie
Stockfotografie van o.a. Getty Images
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom & Dickson en Het ReklameTeam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Imago én omzet. HEMA bestaat 80 jaar en dat moet heel Nederland weten enerzijds. Het stimuleren van traffic en conversie in deze periode anderzijds.

Doelgroep

Heel Nederland (zowel HEMA- als niet-HEMA klanten)

Strategie/Concept

De unieke historie van HEMA centraal zetten en deze koppelen aan de bijzondere feestaanbiedingen.

Media- en middelenstrategie

Middels een 6 weken durende campagne is gekozen om per week op te bouwen naar het moment van 4 november waarop HEMA echt haar 80 jarig bestaan viert. In die periode zijn er 3 brochures gemaakt, diverse instorematerialen ingezet en verschillende TV-commercials uitgezonden. De laatste 2 weken is het feest echt losgebarsten in de diverse eigen en betaalde media. Tevens is er met Sixpack nog een speciale jeugdgerichte actie met tompoucen geweest. Middelen: Televisie, abri’s, huis aan huis folder, dagbladen, totale winkelaankleding.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen