Help sint een handje –  van Albert Heijn

Help sint een handje – van Albert Heijn

Categorie
Retail
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
340

Doelstelling

Merkvoorkeur ontwikkelen d.m.v. sympathieke Sintcampagne.

Doelgroep

Primair: Gezinnen met kinderen (0 tot 12 jaar). Secundair: Hun opa's, oma's, ooms en tantes, buurmannen en buurvrouwen die betrokken zijn bij het Sintfeest van hun kleinkinderen/nichtjes/neefjes.

Concept

Iedereen herinnert zich de spanning rondom Sinterklaas: schoentje zetten, de zak van Sinterklaas, Pieten op het dak. En rijdt Sint niet stilletjes mijn huisje voorbij? Albert Heijn speelt hierop in door onder het motto 'Help Sint een handje' een actie te starten waarbij het kinderen oproept Sint dit jaar een handje te helpen. In iedere Albert Heijn winkel kan een poster worden opgehaald waarop kinderen hun naam kunnen schrijven. Door de poster voor je raam te hangen, weten kinderen zeker dat Sint hen weet te vinden. In de winkel helpen kinderen Sint een handje door Sint tips te geven over welk strooigoed het beste strooit en dat ze het liefst hun hele naam in chocoladeletters krijgen.

Media- en middelenstrategie

Kern van de campagne is de posteractivatie die zorgt voor awareness en traffic. De poster is 1 week voor livegang van de campagne verspreid in Meppel zodat deze al tijdens de Sinterklaas intocht zichtbaar was op de ramen. Tv en online zorgden vervolgens voor een snelle bereiksopbouw door middel van een uitgekiende inzet op de zgn. kids media en het Sinterklaasjournaal. Social werd ingezet om meer engagement rondom de actie te creëren en deze verder uit te vergroten. En uiteraard zorgde de duizenden posters achter de ramen van Nederland zelf ook voor extra awareness voor de campagne.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken