HELP! GEBRUIKTE CADDY’S GEVRAAGD.

Volkswagen bedrijfswagens / Crossmarks

Bekijk deze campagne op pagina 226 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Volkswagen bedrijfswagens
Titel
Bedrijfswagens
Bureau
Crossmarks
Account
Bart Hufen, Sandra Boom
Copy
Nico de Schipper
Art
Tom Fincham, Mark van Norden
Opdrachtgever
JEROEN PECASSE
RTV-producer
Sound Circus
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Volkswagen bedrijfswagens
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Crossmarks
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Bezitters van een Volkswagen Caddy ertoe bewegen om hun bedrijfswagen op korte termijn te laten taxeren en in te ruilen bij de Volkswagendealer.

Doelgroep

Alle bezitters van een Volkswagen Caddy.

Strategie/Concept

Om het nijpende tekort aan gebruikte Caddy’s bij de Volkswagen bedrijfswagendealers snel aan te vullen, werd een tweedelige campagne ontwikkeld: een actie om meer gebruikte Caddy’s in de showroom te krijgen en (later) een actie om de ingeruilde Caddy’s weer aan te bieden. De noodkreet ‘Help’ uit de eerste actieronde werd voor de tweede ronde toepasselijk gewijzigd in ‘Hebbes’.

Media- en middelenstrategie

Met het oog op snelle impact is een breed middelenpalet ingezet. De kern bestond uit een landelijke radiocampagne, een advertentie- en billboardcampagne en een meer actiematige IM-campagne in de dagbladen. Daarnaast hebben de dealers alle geregistreerde Caddy-rijders persoonlijk benaderd via een DM-actie. In alle gevallen werd verwezen naar de speciale website. Ook een ludieke guerilla-actie maakte deel uit van de mediamix. duurzaam

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen