Help Alzheimer overwinnen, dan hoeft niemand zichzelf te verliezen.

Alzheimer Nederland / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 362 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Alzheimer Nederland
Titel
Bewustwordingscampagne
Bureau
N=5
Account
Anouk Zink, Maurice Gilissen
Copy
Lukas van de Ven
Art
Lukas van de Ven
Strateeg
Jos Ahlers
Opdrachtgever
Myrna van Dongen, Karin Huntjens
Film/Productiemaatschappij
Hollandse Helden (regisseur: Stefan Egberts)
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Linda Kiphardt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Alzheimer Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Maak de gevolgen van Alzheimer urgent en creëer conversie.

Doelgroep

Primair: 30-plussers die zich nog niet betrokken voelen bij Alzheimer.

Strategie/Concept

Honderdduizenden, patiënten en naasten, worstelen dagelijks met dementie, waarvan Alzheimer de meest voorkomende vorm is. Door de vergrijzing neemt dit aantal de komende jaren snel toe. Alzheimer zal daardoor de grootste en duurste ziekte worden in Nederland. Toch beseft een groot deel van de bevolking nog nauwelijks hoe vernietigend en allesomvattend Alzheimer is. Alzheimer is veel meer dan vergeetachtigheid. Het is een ontluisterende ziekte waarbij de patiënt uiteindelijk alles verliest: geheugen, identiteit, emoties, herinneringen. Alzheimer leidt onherroepelijk tot de dood. En Alzheimer is nog niet te stoppen. Met deze campagne willen we mensen laten ervaren hoe het is om beginnend Alzheimer te hebben.

Media- en middelenstrategie

De tv-commercial en advertenties zetten kijkers op het verkeerde been. Hiermee ontstaat een gevoel van urgentie. Men kan Alzheimer niet langer negeren.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen