Hello Sunshine

Hello Sunshine

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever/Dove
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
268

Doelstelling

Vind met een activatieprogramma aansluiting bij de above-the-line-campagne waarin Dove een volledig nieuw product introduceert: zelfbruinende bodylotion. In de wetenschap dat ook de concurrentie zeer snel met een dergelijk product zal komen, moet optimaal gebruik worden gemaakt van het ‘first movers’ voordeel. Het programma moet bijdragen aan de top of mind positie voor Dove in deze categorie en het moet aanzetten tot trial.

Doelgroep

Vrouwen tussen de 18 en 34 jaar in Nederland. Zij hebben een druk bestaan met een baan, vrienden, cursus, sporten en reizen. Ondanks dit drukke bestaan besteden zij tijd aan hun uiterlijk. Natuurlijk voelen zij zich af en toe wat bleek en voelen zij zich beter met een beetje kleur. Dan is het prettig als er een mogelijkheid is om een tintje te krijgen zonder onder de zonnebank te moeten liggen.

Concept

Het is een feit dat de zon maakt dat mensen zich goed voelen. Door genoemd kleurtje of in de overdrachtelijke betekenis van ‘in het zonnetje zetten’. Door een compliment ga je tenslotte ook stralen. Deze dubbele gedachte brengen wij tot leven in de actie ‘zet iemand in het zonnetje van Dove’, waarbij via Internet complimentjes konden worden verzonden. Deze werden met state-of-the-art technologie verzameld als stralen in een prachtige zon op de website. De naastenliefde van de complimentgever werd beloond met korting op de lotion.

Media- en middelenstrategie

Centraal staat de minisite waarop je een compliment kunt geven aan iemand, en in het verlengde daarvan de e-mail waarmee de geadresseerde geattendeerd wordt op het compliment en geleid wordt naar de zon waarin op dat moment het compliment aan haar centraal in beeld komt. Om traffic naar de site te genereren is primair gebruik gemaakt van de database van gebruikers waar Dove over beschikt. E-mail aan bijna 200.000 adressen. Verder zijn banners ingezet en wordt de actie genoemd in een radiocommercial.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken