Heineken Valentijn

Heineken Valentijn

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
407

Nominatie 2015

Doelstelling

Valentijnsdag aangrijpen om Heineken gevoelsmatig weer dichterbij Nederlandse mannen te brengen.

Doelgroep

Bierdrinkende Nederlandse mannen tussen 18 en 35 jaar.

Concept

Heineken geeft alle mannen in Amsterdam met Valentijnsdag de gelegenheid om hun geliefde te verrassen met een 'speciale' vliegtuig-boodschap. Kort voor Valentijnsdag wordt de actie bekend gemaakt onder mannen in Amsterdam. Op Valentijnsdag vliegt het vliegtuigje met de tekst "Schatje deze is voor jou" een vooraf bekend gemaakte route boven Amsterdam en als het in de buurt is, wordt een sms verstuurd om klaar te gaan staan. We filmen een aantal reacties en verspreiden de video in de dagen na Valentijnsdag online.

Media- en middelenstrategie

Kort voor Valentijnsdag wordt de actie onder mannen in Amsterdam aangekondigd via gerichte Facebook advertising en posters op mannentoiletten in Heineken kroegen. De videoregistratie van de actie wordt direct na Valentijnsdag verspreid via promoted posts op Facebook en Twitter. Advertorials op blogs zorgen voor aanvullend bereik.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken