HEINEKEN TROM-PET

HEINEKEN TROM-PET

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Heineken
Bureau
TBWANEBOKO, Qi, Being There, ExPRtease, Aorta, Trefpunt
Jaar
2008
Paginanummer
326

Winnaar 2008

Doelstelling

Ontwikkel een spraakmakende promotie die de link tussen Heineken en voetbal tijdens het EK voetbal verstevigt en de koopintentie van Heineken bier verhoogt.

Doelgroep

Mannen en vrouwen ouder dan 18 jaar.

Concept

De Oranjegekte tijdens het EK voetbal leidt iedere keer weer tot een Promotiegekte: adverteerders proberen massaal een graantje mee te pikken. Hoe zorg je dat je opvalt in die overvloed? Heineken is geen officiële sponsor van het EK voetbal, maar weet toch de harten van de Oranjesupporters te veroveren. Heineken komt met de opvolger van de succesvolle Luidsprekerhoed en de Jagershoed, maar geeft daar wederom een opvallende twist aan: de Trom-Pet, pet en trommel in één. De Trom-Pet wordt gepositioneerd als hét middel om de tegenstanders te verslaan, zo niet op het veld dan toch zeker op de tribune. Let’s Beat Them. Het is een uitlaatklep van pure supportersemotie. Saamhorigheid staat voorop: de TromPet als bindmiddel van alle Oranjesupporters. Door in communicatie de massaliteit van de actie te tonen, is de actie bij voorbaat verzekerd van succes. De unieke samenwerking met Holland Casino versnelt dat succes alleen maar.

Media- en middelenstrategie

Korte aanloopperiode, pas na afloop van het reguliere voetbalseizoen. Voor snelle opbouw en maximale impact is gekozen voor de inzet van een TV-commercial voorafgegaan door een inhaak-commercial van Holland Casino, print, internet, instore, PR en lokale activatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken