Heineken Tapje

Heineken Tapje

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Heineken
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2011
Paginanummer
240

Nominatie 2011

Doelstelling

Thuis tappen is een extra lekkere en feestelijke manier om thuis bier te drinken. Na het succes van BeerTender en Heineken Tapvat is het thuistapvolume al enkele jaren dalende. Daarom lanceert Heineken Tapje. Nu kan iedereen overal genieten van een vers getapt biertje voor onder €10 consumenten adviesprijs. Resultaten: Bekendheid: 70% (gehaald). Distributie in supermarkten: > 80% (gehaald). Volume: 17.000 hectoliter (gehaald). Dit is gelijk aan 425.000 verkochte Tapjes en > 1.7 miljoen consumenten contacten! Tapje heeft de Allerhande Award 2011 gewonnen, de winnaar wordt geselecteerd door Albert Heijn klanten.

Doelgroep

Jonge mannen (18-35 jaar) die alles uit het leven willen halen en niks lekkerder vinden dan een vers getapt biertje.

Concept

Inzicht: de gezelligste plek tijdens feestjes is de keuken, omdat daar het bier staat. Boodschap: Tapje is het middelpunt bij ieder feestje. Dus: Feestje? Tapje.

Media- en middelenstrategie

TVC, Abri, Achterkant Heineken vrachtwagens, Online campagne "Win een Feestje Thuis", bannering, seeding TVC, social media posts, e-mail, Tap Challenge in ruim 500 supermarkten, POS, Mobile.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken