Heineken Star Serve

Heineken Star Serve

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Heineken
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
320

Nominatie 2012

Doelstelling

Heineken is bier van de allerhoogste kwaliteit, en als het perfect getapt en geserveerd wordt kan je dat verschil ook echt proeven. Daarom is er een groot kwaliteitsoffensief gestart zodat iedereen Heineken blijft zien als het beste bier van Nederland.

Doelgroep

1) Jonge mannen die alles uit het leven willen halen - en mannen die zich daarmee kunnen identificeren; 2) Horecapersoneel dat Heineken tapt en serveert.

Concept

Heineken Star Serve. Perfect getapt het lekkerst. Er komt heel wat kijken bij het tappen van een perfecte Heineken, maar we hebben dit teruggebracht tot een eenvoudig 5-stappen ritueel: de Heineken Star Serve. Want een bier met een ster verdient een Star Serve.

Media- en middelenstrategie

De aanpak is getrapt. 1) De merk-commercial "The Switch" zorgt ervoor dat consumenten kennismaken met het fenomeen Star Serve. We zien hoe een saaie bar aan de hand van de vijf stappen van de Star Serve transformeert tot een coole club. 2) Heineken lanceert de Star Serve Facebook game, waarmee consumenten leren hoe ze zelf een Star Serve kunnen herkennen en uitvoeren. Wie virtueel een perfecte Heineken heeft getapt ziet zijn Star Serve, met een persoonlijke boodschap, van 10 tot 16 december 2012 live op een groot scherm op het Rembrandtplein. Door de koppeling aan je Facebook-profiel is de boodschap verrassend persoonlijk, bijvoorbeeld: "Account Manager of meestertapper? Tijd voor een carrièreswitch, Joeri!". Ook komt er een post van je persoonlijke billboard op je timeline. Op heineken.com is er een landingspagina met locatiezoeker, waarmee je Star Serve zaken bij jou in de buurt kan vinden. Via slijterijen zijn er Star Serve pakketten geleverd aan kopers van een Heineken Tapje en huurders van de Heineken CoolTap, zodat zij ook op thuisfeesten een perfecte Heineken konden tappen. In de horeca zijn duizenden Star Serve trainingen gegeven en alle zaken hebben een Star Serve pakket gekregen. Inmiddels mogen 150 horecazaken het Star Serve embleem voeren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken