De aanpak is getrapt. 1) De merk-commercial "The Switch" zorgt ervoor dat consumenten kennismaken met het fenomeen Star Serve. We zien hoe een saaie bar aan de hand van de vijf stappen van de Star Serve transformeert tot een coole club. 2) Heineken lanceert de Star Serve Facebook game, waarmee consumenten leren hoe ze zelf een Star Serve kunnen herkennen en uitvoeren. Wie virtueel een perfecte Heineken heeft getapt ziet zijn Star Serve, met een persoonlijke boodschap, van 10 tot 16 december 2012 live op een groot scherm op het Rembrandtplein. Door de koppeling aan je Facebook-profiel is de boodschap verrassend persoonlijk, bijvoorbeeld: "Account Manager of meestertapper? Tijd voor een carrièreswitch, Joeri!". Ook komt er een post van je persoonlijke billboard op je timeline. Op heineken.com is er een landingspagina met locatiezoeker, waarmee je Star Serve zaken bij jou in de buurt kan vinden. Via slijterijen zijn er Star Serve pakketten geleverd aan kopers van een Heineken Tapje en huurders van de Heineken CoolTap, zodat zij ook op thuisfeesten een perfecte Heineken konden tappen. In de horeca zijn duizenden Star Serve trainingen gegeven en alle zaken hebben een Star Serve pakket gekregen. Inmiddels mogen 150 horecazaken het Star Serve embleem voeren.