Heineken Speakerkratjes

Heineken Speakerkratjes

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Heineken
Bureau
TBWANEBOKO, De Combintaie van Factoren, Being There, Qi, ExPRtease
Jaar
2007
Paginanummer
276

Doelstelling

Bekendheid opbouwen voor het nieuwe premium Heineken Speakerkratjes en daarmee de koopintentie van Heineken bier stimuleren. Daarnaast moest deze spraakmakende nationale promotie de link tussen Heineken en muziek verstevigen en een bijdrage leveren aan de belofte dat Heineken de wereld een beetje plezieriger maakt (Heineken. Serving the planet).

Doelgroep

Mannen en vrouwen ouder dan 18 jaar

Concept

Heineken maakt opnieuw de wereld een beetje plezieriger met de gloednieuwe Heineken speakerkratjes. De Heineken Speakerkratjes staan centraal in de campagne en worden gepositioneerd als: klein van formaat, groots in geluid. Deze boodschap komt terug in alle uitingen maar creatief ingevuld en passend bij het gekozen medium. Zo wordt ook de veelzijdigheid van het premium breed neergezet.

Media- en middelenstrategie

Om ervoor te zorgen dat er in korte tijd ruim 200.000 actieverpakkingen verkocht zouden worden is op de winkelvloer een opvallende POS campagne gevoerd. Daarnaast is voor een maximaal bereik gebruik gemaakt van: tag on achter themacommercial, abri’s, online bannering en virale seeding, een special op heineken.nl, PR (gezongen persbericht en guerilla PR) en een perslaunch met abri/bushokje als Soundstudio.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken