Heineken. Serving the planet

Heineken / TBWANEBOKO

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 220 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Heineken
Titel
Bier
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Robert Guis, Roland Simon
Copy
Diederick Koopal, Matthijs van Wensveen
Art
Cor den Boer, Rogier de Bruin
Strateeg
Martijn Benschop
Opdrachtgever
Floris Cobelens, Lennart Boorsma (Heineken NL), Walter Drenth (Heineken Int.)
Film/Productiemaatschappij
TVC Wereld:Therapy films, TVC Wak: Paul Harting
Editor
Alaster Jordan @ Johnny Bongo
Muziek
TVC Wereld:Massive Music, TVC Wak: Nihad Hrunstanbegovic
RTV-producer
TVC Wereld:Hein Scheffer, TVC Wak:Rosemarie Praaning
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Heineken
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Het positioneren van Heineken als Nederlands wereldmerk, het communiceren van de nieuwe campagne “Heineken. Serving the planet” en het verhogen van de top of mind brand awareness en de merkwaarden.

Doelgroep

Mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder.

Strategie/Concept

Het introduceren van een nieuwe merkcampagne “serving the planet” waarbij Heineken het voor bierdrinkers over de hele wereld een beetje plezieriger maakt door ze te bedienen van productinnovaties en vernieuwende activiteiten.

Media- en middelenstrategie

Voor de introductie is gekozen voor TV als hoofdmedium. TV is zeer geschikt voor een snelle opbouw van het gewenste bereik en de juiste emotionele lading van de boodschap. De bovengemiddelde lengte van de themacommercials (60”) zorgden voor extra opvallendheid. Daarnaast is op een creatieve en relevante wijze gebruik gemaakt van de achterzijde van de Heineken vrachtwagens. Met de inhaker voor de EK finale van Jong Oranje geeft Heineken de familieleden de kans de spelers persoonlijk alle succes toe te wensen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen