Heineken Nature’s Wonder

Heineken Nature’s Wonder

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
267

Doelstelling

Heineken als merk weer dichterbij de Nederlandse man brengen en koopintentie verhogen.

Doelgroep

Bierdrinkende mannen tussen 18 en 65 jaar.

Concept

In de nieuwe commercial van Heineken komen twee wereldberoemde wonderen der natuur samen: Heineken bier dat gebrouwen is met alleen natuurlijke ingrediënten en het natuurverschijnsel Noorderlicht. De film laat zien dat Nederlanders, overal ter wereld en daarbuiten, de gangmakers zijn. Een Nederlandse astronaut haalt in de ruimte een flesje Heineken tevoorschijn. Het groene flesje schiet per ongeluk uit z'n hand, zweeft door de ruimte en schuift voor de zon waardoor het Noorderlicht wordt veroorzaakt. Speciaal voor de lancering heeft Heineken het Noorderlicht ook naar Amsterdam gehaald. Rondom de Heineken Experience kleurde de lucht de hele avond groen.

Media- en middelenstrategie

Televisiecommercial, bioscoop, online video, lanceringsstunt bij de Heineken Experience, homepage take-over op Telegraaf.nl en influencers op social media rond de PR stunt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken