Heineken Mini – outdoor takeover

HEINEKEN / Boomerang Agency

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 346 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
Boomerang Agency
Account
Milo Duyff, Melanie Brouwer
Copy
Jordi van de Bovenkamp
Art
Jordi van de Bovenkamp, Rico de Lange
Opdrachtgever
Anouk Veldman, Lizzy van de Venn
Fotografie
Rein Kooyman
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEINEKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boomerang Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Awareness voor de Heineken Mini: een 15 cl. flesje van Heineken en daarmee vele malen kleiner dan de reguliere fles.

Doelgroep

Mannen en vrouwen in de leeftijd van 25 tot 35.

Strategie/Concept

Inhakend op een blow-up van Samsung (locatie: Leidseplein in Amsterdam) voor hun nieuwste model tablet (Note8) reden we binnen 12 uur een mobiel billboard onder de blow-up, om vanuit Heineken een gevatte reactie te geven op deze uiting. De blow-up communiceerde de tekst: "Do bigger things" refererend aan de grootte van de tablet. Aangezien niet álles om grootte draait haakten we in met "or Mini things", met de Heineken Mini.

Media- en middelenstrategie

De foto van het mobiele billboard en de blow-up van Samsung werd diezelfde dag ingezet op Facebook, alsmede via verschillende online influencers en bereikte in 12 uur 2 miljoen mensen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen