Zomers in Nederland zijn wisselvallig. De Heineken Honcho is een premium dat rekening houdt met deze typisch Nederlandse weersomstandigheden. De Heineken Honcho is namelijk bij zon een handdoek, bij regen een poncho. Dankzij de inventiviteit van Heineken kan iedereen van de zomer in Nederland genieten. De Mexicaanse herkomst van de Poncho en de spraakverwarring met de Honcho vormt de rode draad voor communicatie in alle ingezette media. TITEL HEINEKEN HONCHO 281 Website IM’s POS materiaal SMS actie Achterzijde Vrachtwagen Spaanse les 25” Een Nederlandse jongen belt met een Mexicaans hotel. SFX: Een rijdende auto, interieur. Man#1: Buena sera, Hotel Sombrero! Man#2: Hola, do you have a room for tomorrow? Vrouw op CD: Welcome to Spanish for beginners. Lesson 1. La Chica. Man#1: Yes, have room. Man in auto: La Chica. Man#2: How’s the weather at the moment? Vrouw op CD: El Sombrero. Man#1: Sometimes sun, sometimes rain. Man: El Sombrero. Man#2: Oké, I bring my Honcho. Vrouw op CD: El Poncho. Man#1: Honcho? Honcho no allowed! Is nice and clean hotel! Man: El Honcho. Man#2: No, you don’t understand: it’s is a towel and a poncho. Vrouw op CD: (pause) No… El Poncho. Man#1: I said: no Honcho! Is Nice and clean Hotel! Man: Honcho! SFX: verbinding wordt verbroken. Vrouw: Poncho! VO: De Heineken Honcho! Bij zon een handdoek, bij regen een poncho. Nu verkrijgbaar met 12 blikjes Heineken. VO: De Heineken Honcho! Bij zon een handdoek, bij regen een poncho. Nu verkrijgbaar met 12 blikjes Heineken. Radio commercials