Heineken Biertegoed

Heineken Biertegoed

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWA/NEBOKO
Jaar
2016
Paginanummer
245

Nominatie 2016

Doelstelling

Traffic en transacties bevorderen voor zowel Heineken horeca als baseline retail sales

Doelgroep

Bierdrinkende mannen die open staan voor regelmatig bezoek aan horeca

Concept

De Heineken Biertegoed app maakt het leuker en makkelijker om vaker met vrienden een biertje te drinken, of nieuwe horecazaken te ontdekken. Een simpel mechanisme waarmee unieke codes op verpakkingen te verzilveren zijn voor bier in horeca. De innovatieve app combineert branding met performance en creëert belangrijke precision marketing kansen. Gedrags- en locatiedata leveren waardevolle inzichten voor Heineken en horecaondernemers, zodat consumenten profiteren van relevante content, en vaker kunnen genieten van een vers getapte Heineken

Media- en middelenstrategie

Om snel awareness te realiseren, is een krachtige cross-mediale launch ingezet. Een goed gewaardeerde add-on en opvallende boarding bij voetbal dienden als aanjager. Potentiële en geregistreerde gebruikers worden op een persoonlijk relevante manier geactiveerd volgens een mobile-first conversie aanpak
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken