Heineken Biertegoed

HEINEKEN / TBWA/NEBOKO

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 245 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWA/NEBOKO
Opdrachtgever
Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Rob van Griensven, Ana Henriques, Paul Tholen, Marissa van Adrichem
In samenwerking met
Magneds, Starcom, Boomerang Create
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEINEKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWA/NEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Traffic en transacties bevorderen voor zowel Heineken horeca als baseline retail sales

Doelgroep

Bierdrinkende mannen die open staan voor regelmatig bezoek aan horeca

Strategie/Concept

De Heineken Biertegoed app maakt het leuker en makkelijker om vaker met vrienden een biertje te drinken, of nieuwe horecazaken te ontdekken. Een simpel mechanisme waarmee unieke codes op verpakkingen te verzilveren zijn voor bier in horeca. De innovatieve app combineert branding met performance en creëert belangrijke precision marketing kansen. Gedrags- en locatiedata leveren waardevolle inzichten voor Heineken en horecaondernemers, zodat consumenten profiteren van relevante content, en vaker kunnen genieten van een vers getapte Heineken

Media- en middelenstrategie

Om snel awareness te realiseren, is een krachtige cross-mediale launch ingezet. Een goed gewaardeerde add-on en opvallende boarding bij voetbal dienden als aanjager. Potentiële en geregistreerde gebruikers worden op een persoonlijk relevante manier geactiveerd volgens een mobile-first conversie aanpak

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen