Heerlijk Hollandse Herfst

Heerlijk Hollandse Herfst

Categorie
Retail
Adverteerder
LIDL
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
290

Doelstelling

Een sterk najaar voor Lidl, door enerzijds het echte herfstgevoel op te wekken en anderzijds een opvallend promotiethema te introduceren.

Doelgroep

Primaire en secundaire Lidl shoppers.

Merkomschrijving

Lidl biedt de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Met dit jaar meer dan 300 najaarsartikelen die gedurende de herfst extra worden toegevoegd aan het assortiment, zoals luxe Delicieux-artikelen, vers wild en de nieuwe oogst groente en fruit.

Concept

Het is een 'Heerlijk Hollandse Herfst' bij Lidl! Met een inspiratiemagazine boordevol lekkere producten en recepten. Op TV gebeurt iets magisch: de lekkerste herfstaanbiedingen komen letterlijk uit de lucht vallen, zoals seizoensgroenten- en fruit, Kordaat bier en herfstkaasjes. Met als slot een knipoog naar de bekende stamppotcommercial van Lidl.

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt gelanceerd met een inspiratiemagazine, ondersteund door een opvallende TVC/OLV. De winkels zijn aangekleed met parapluutjes en sfeerplakkaten. Op social wordt doorgebouwd met humoristische weerberichten en kan men een gele Lidl poncho winnen. Met radio, dagblad, weekfolder en winkelvloer wordt de aanbiedingsregen waargemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken