Heel Normaal

Heel Normaal

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
SNS
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2014
Paginanummer
92

Nominatie 2014

Doelstelling

De bankencrisis raakt SNS hard. Het voortbestaan staat op het spel. Tijd voor bezinning. SNS luistert daarbij heel goed naar wat er werkelijk leeft: het gevoel dat banken er vooral voor zichzelf zijn. En dus gaat het roer om. SNS gaat laten zien dat bankieren normaler kan en wil hét alternatief zijn voor de drie grootbanken. Om die stevige ambitie waar te maken hebben we iedereen nodig. Van de klantenservice tot de winkels, van marketing tot directie: iedereen zal in het dagelijkse werk het verschil moeten maken. Alleen dan kan SNS het vertrouwen terugwinnen en zichzelf weer op de kaart zetten.

Doelgroep

Alle SNS'ers, op het hoofdkantoor en in de winkels, die graag weer trots willen zijn op hun bank en op hun werk.

Concept

SNS realiseert zich dat de hele bank in actie moet komen. Al zes maanden vantevoren start het interne programma. We sporen managers aan om hun team te vragen wat zij kunnen doen om bankieren normaler te maken. We ontwikkelen 'de Schaal van Normaal' - hierlangs leggen we alle producten en initiatieven. We dagen de hele bank uit om kritisch mee te denken. Dit wordt een vast onderdeel van beoordelingsgesprekken. Bij de start van de externe campagne lanceren we 'De eerste 100 heel normale dagen van SNS': een platform waarop we iedereen van dag tot dag meenemen in wat er verandert.

Media- en middelenstrategie

We maken een krant waarmee we alle SNS'ers enthousiast maken. We organiseren Heel Normaal- sessies voor de top 30, workshops voor alle service medewerkers en 14 sessies door het hele land om de betrokkenheid te verdiepen. Via het '100 dagen'-platform laten we zien wat er nu al concreet gebeurt en wat dat oplevert. Informeren, enthousiasmeren én erbij betrekken. Het is bijzonder om te zien hoe snel de bank zichzelf herpakt. Men voelt aan dat de nieuwe koers echt past bij de roots van SNS. En dus is het enthousiasme groot - bij de interne lancering van de campagne en helemaal bij de eerste resultaten. Iedereen voelt dat SNS er weer toe doet en is vastbesloten om de belofte waar te maken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken