Heel Nederland Schakelt Om

Heel Nederland Schakelt Om

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ENECO
Bureau
Dawn
Jaar
2019
Paginanummer
74

Winnaar 2019

Doelstelling

Als grootste van de groene energiebedrijven is het de missie van Eneco om heel Nederland te helpen omschakelen naar duurzame energie. Van consumenten en grote corporates tot aan de bakker op de hoek. Want als iedereen meedoet, gaat de energietransitie sneller. Zo wil Eneco haar koploperspositie bevestigen en uitbouwen.

Doelgroep

Mensen en bedrijven die wel willen verduurzamen, maar drempels ervaren. Te denken valt aan: geen geschikt dak, te veel gedoe of een te grote investering. Ook onze eigen medewerkers en de arbeidsmarkt nodigen we uit om zich in te zetten voor onze missie.

Merkomschrijving

Eneco is energiedienstverlener, een van de grootste investeerders in duurzame energie en aanbieder van slimme, duurzame en betaalbare energieproducten en -diensten.

Concept

De energietransitie is er. De komende jaren krijgt iedereen ermee te maken. Waarbij het vooral de vraag is: hoe ga ik dit doen? Eneco wil ervoor zorgen dat álle Nederlanders moeiteloos mee kunnen doen en lanceert daarom: Heel Nederland Schakelt Om. Een thema waarmee we op een positieve manier de omslag naar duurzame energie bevestigen. Het is al aan de gang, jij kunt ook meedoen en Eneco helpt je daarbij. Toegankelijke taal, een eigen 'begrip' (omschakelen) en een herkenbaar visual device (de 'switch') maken het simpel en tastbaar.

Media- en middelenstrategie

We zetten in op emotie en Nederlandse trots met de nostalgische evergreen 'Het Dorp' in een impactvolle merkfilm. In social maken we duidelijk dat iedereen op zijn eigen manier mee kan doen aan de transitie, en met een content-reeks tonen we hoe andere mensen je voor gingen en hoe zij drempels overwonnen. Op eneco.nl zie je onze groene projecten bij jou in de buurt en hoe ook jij moeiteloos mee kunt doen. De zakelijke doelgroep inspireren we met voorbeelden hoe andere bedrijven al omschakelen, zoals Ahoy of DSM. En we bieden hen handvatten om zelf te verduurzamen. In corporate communicatie laten we zien wat Eneco zelf bijdraagt aan het omschakelen van Nederland. Ook in arbeidsmarktcommunicatie nodigen we mensen uit om mee te doen. Het thema geeft tenslotte sturing aan een intern veranderprogramma voor onze ruim 3000 medewerkers: heel Eneco schakelt om.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken