Hé flappdrol

Hé flappdrol

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
BEN
Bureau
Etcetera
Jaar
2018
Paginanummer
178

Doelstelling

Ben wil op zelfrelativerende en spraakmakende wijze onderling bespreekbaar maken hoe gek en gevaarlijk het is om door te blijven appen in het verkeer.

Doelgroep

Ben is er voor iedereen die liever bewust met z'n mobiel bezig wil zijn i.p.v. eindeloos te scrollen en te appen met de grootste bundel en het duurste toestel.

Merkomschrijving

Ik ben Ben. Ik ben er voor mensen die bewust met hun mobiel om willen gaan. Ik verwonder me erover dat veel mensen zo eindeloos lang met hun mobiel bezig willen zijn. Want dan mis je de belangrijkste dingen om je heen. In het sociale verkeer en in het verkeer onderweg.

Concept

Als je appt in het verkeer ben je er niet helemaal bij met je koppie! 70% van de verkeersdeelnemers ergert zich daaraan, maar weet niet goed hoe je elkaar daarop aan kunt spreken. Daarom bedacht ik #Flappdrol! Een luchtige en leuke manier om elkaar op dat gevaarlijke gedrag aan te spreken.

Media- en middelenstrategie

In het pr-offensief legden we uit waarom we het Flappdrol-gedrag in het verkeer onderling bespreekbaar wilden maken. De commercial is ingezet op tv, OLV en social. Via social content lieten we zien dat elkaar op straat aanspreken met flappdrol echt werkt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken