Have a seat

Have a seat

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
NESTLÉ
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
309

Nominatie 2013

Doelstelling

Google geeft zijn Android besturingssystemen de namen van snoep. In september lanceerde Google zijn nieuwe besturingssysteem, een samenwerking met KitKat, Android#KitKat. Om deze samenwerking te vieren, vroeg Nestlé om een originele manier om Google Nexus tablets weg te geven aan zijn klanten en de KitKat- belofte 'Have a break' opnieuw te laden.

Doelgroep

KitKat- en Google-fans.

Concept

Ter ondersteuning van de promotie kiezen we voor een activatie met een letterlijke uitvoering van de wereldberoemde slogan: 'Have a break, have a KitKat'. Op abri's en billboards werden bankjes gemonteerd met daarbij de tekst: Degene die hier zit op 14 september om 12:07 wint een Nexus 7 tablet. Een to-the-point opdracht voor de deelnemer, laagdrempelig en sympathiek.

Media- en middelenstrategie

Abri's en billboards werden ingezet als communicatiemiddel en activatie-podium. Op de actiewebsite kon men via een speciale Google Maps kaart de deelnemende abri- en billboard-locaties opzoeken. Met meer dan 500.000 views is er veel aandacht gegenereerd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken