Haters gonna love

Haters gonna love

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
TELE2
Bureau
INDIE Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
191

Nominatie 2018

Doelstelling

Verhoog overweging & imago als quality provider die echt anders is.

Doelgroep

16-34 jr.

Merkomschrijving

Tele2 is de Fun Rebel die wil dat iedereen zorgeloos het hele internet leeg kan trekken. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Concept

In social media zie je mensen van hun beste en slechtste kant: negativiteit wordt online vaker uitgedrukt dan 'in real life'. 70% van NL is dit zat. Volgens M. Deuze, Hoogleraar Mediastudies UvA, is liefde geven de beste manier om erop te reageren. Tele2 gelooft dat het internet juist met Kerst leuk moet zijn. Dus start Tele2 een digital campagne: '#HatersGonnaLove' (tegenpool v.d. internet term 'Haters gonna hate'). De start is 'n loveable kerstvideo met de oproep onze liefdevolle GIFs en soundbites te delen om haters de mond te snoeren.

Media- en middelenstrategie

De video ging los op de grootste social platformen, blogs en viral sites. Met 'n bijrol van Famke Louise, de influencer die erg veel haat krijgt, haalden we RTL Boulevard. Andere influencers volgden snel. Onze content was unbranded maar werd gedeeld met de #HaterGonnaLove en dus onmiskenbaar Tele2.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken