Hasbro Gaming – Tijd voor ons

Hasbro Gaming – Tijd voor ons

Categorie
Durables
Adverteerder
HASBRO
Bureau
OMD
Jaar
2019
Paginanummer
157

Doelstelling

Veel ouders vinden dat ze te weinig met hun kinderen spelen. Middels deze campagne wil Hasbro ouders daarop wijzen en bewegen dat wél (of meer) te doen. Secundaire doelstelling is extra verkoop van Hasbro bordspellen buiten het traditionele feestdagen-seizoen.

Doelgroep

Ouders met kinderen van 4 tot 12 jaar

Merkomschrijving

Hasbro Gaming is de grootste fabrikant van bordspellen in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan klassiekers als Monopoly, Dokter Bibber, Wie is het?, Twister, Jenga, Risk en Cluedo. Daarnaast worden er elk jaar nieuwe spellen uitgebracht.

Concept

Kinderen werden geïnterviewd over met wie ze graag spelen, ouders keken stiekem mee. Ze vertelden dat ze vaker met hun ouders zouden willen spelen en deden een oproep aan hen. Dat zorgde voor een emotioneel weerzien. De boodschap raakte de consument en de omzet steeg met 28% in deze periode.

Media- en middelenstrategie

YouTube true view, Advertorials in online magazines (Kek, Ouders van Nu, Nu.nl), Facebook, Retargeting naar promotie op bol.com
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken