#HARDGAAN

WALIBI HOLLAND / YoungWorks

Bekijk deze campagne op pagina 405 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
WALIBI HOLLAND
Titel
Attractiepark Walibi Flevoland
Bureau
YoungWorks
Account
YoungWorks
Copy
YoungWorks
Art
YoungWorks
Strateeg
YoungWorks
Opdrachtgever
Marc Antonioli, Michelle den Ouden
In samenwerking met
I-mor, Universal Media, Media Science
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van WALIBI HOLLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van YoungWorks
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Maak van Walibi weer een attractiepark voor jongeren om het dalende parkbezoek te keren.

Doelgroep

Jongeren van 13-24 jaar

Strategie/Concept

Deze generatie jongeren zoekt meer dan ooit naar unieke belevingen. En dat kan in Walibi met de unieke thrill rides. Zeker als we het in de campagne afzetten tegen andere vrijetijdsbestedingen. Weekend! Wat gaan we doen? Beetje gamen? Lekker shoppen, drankje en dansje doen of gaan we HARD?! Om te laten zien dat Walibi de plek is waar je spanning kunt vinden die je nergens anders vindt, claimen we #HARDGAAN. Een term die een herkenbaar gevoel oproept bij de doelgroep en perfect past bij de thrill rides.

Media- en middelenstrategie

In de meivakantie en de zomermaanden moet het gebeuren voor Walibi. Met TV, radio en native advertising laden we het nieuwe verhaal. Een slimme salescampagne in display en search zorgde voor meer online ticketsales. En nog belangrijker, jongeren delen hun parkbeleving in social met #hardgaan. De markt steeg licht met 3%, Walibi steeg ongekend hard met 10,4% meer parkbezoek.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen