Hapsnapp

WAGENINGEN UNIVERSITY & RESEARCH CENTRE / Kaliber

Bekijk deze campagne op pagina 448 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
WAGENINGEN UNIVERSITY & RESEARCH CENTRE
Titel
Wetenschappelijke kennis over voeding en voedselproductie
Bureau
Kaliber
Account
Sander van Pijkeren, Eveline Dekkers
Copy
Bas Gezelle
Art
Sander Rietdijk
Opdrachtgever
Edwin Kelhout, Susanne Laven
Film/Productiemaatschappij
Khalid el Khouani
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van WAGENINGEN UNIVERSITY & RESEARCH CENTRE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Kaliber
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Zorg dat Wageningen University & Research centre (WUR) het gesprek over voeding voorziet van de juiste context. Om zo de kloof tussen de wetenschappelijke wereld en de maatschappij te verkleinen.

Doelgroep

De burger die zich (enigszins) bezig houdt met zijn voeding.

Strategie/Concept

Hapsnapp is een slimme messaging app die 'verborgen' kennis van WUR rondom voeding bij de burger brengt op het (eet)moment dat het er toe doet. De messaging interface en slimme 'chatbot' maakt het gebruik laagdrempelig, vertrouwd en persoonlijk. Het dagelijkse gesprek over voeding wordt zo gevoerd op basis van wetenschappelijke inzichten i.p.v. emotie. Het gewenste resultaat voor WUR en met de feitjes een service voor de burger.

Media- en middelenstrategie

Hapsnapp is onderdeel van een langer lopende campagne genaamd Wageningen Dialogues, waarmee WUR in gesprek wil komen met de burger over WUR-thema's als voeding. De app is via eigen media aangejaagd onder het netwerk, o.a. alumni en studenten. En via PR en gekochte media aangejaagd bij het grote publiek.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen