Happy New Gear

Happy New Gear

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
LOGITECH G
Bureau
Vertigo 6
Jaar
2020
Paginanummer
387

Winnaar 2020

Doelstelling

Claim een plek in de harten van gamers en genereer extra sales tijdens de feestdagen.

Doelgroep

Gamers, streamers, creators en hun communities. Millennials.

Merkomschrijving

Logitech G is de wereldwijde leider in gaming-randapparatuur voor PC en consoles en biedt gamers en esporters industrie-leidende toetsenborden, muizen, headsets en racesturen.

Concept

Logitech G werkte samen met talentvolle en bij de doelgroep passende Twitch-streamers, egbertlive en Daniël Lippens, om een eigen track en muziekvideo te produceren genaamd Happy New Gear. Door co-creatie werd een scherpe tekst geschreven, los van strikte brand-guidelines en precies afgestemd op game-communities en hun taalgebruik (en memes). Vijf andere bekende creators werden aangehaakt en kregen een cameo in de video.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep is via traditionele media niet te bereiken. We hebben daarom de organische kanalen van de betrokken influencers ingezet om de muziekvideo te onthullen en pushen op YouTube en Spotify. Daarnaast werd de video opgeknipt in verschillende formaten en cuts, en met voice-over en retailer-CTA's op relevante online advertentieplatformen aangejaagd, waaronder Twitch.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken