Happy Family Menu

Happy Family Menu

Categorie
Retail
Adverteerder
McDonald’s
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
497

Doelstelling

Herbevestig dat McDonald’s het familierestaurant bij uitstek is en maak bekend dat families nu het Happy Family Menu kunnen halen bij McDonald’s.

Doelgroep

Ouders van kinderen in de leeftijdscategorie van 3 tot 10 jaar oud. Ze zijn (prijs)bewust en vinden het leuk hun kinderen zo nu en dan echt te verwennen. Ze eten dan even lekker buiten de deur en genieten daar zelf ook heel erg van.

Concept

Kinderen willen elke dag wel naar McDonald’s en zoeken naar argumenten om vandaag nog te gaan, terwijl ouders juist geregeld zoeken naar argumenten om een McDonald’s bezoek nog even uit te stellen. Het voelt minder verantwoord om al te vaak te gaan. Echter, ouder & kind zijn het zelden zo eens geweest! Het Happy Family Menu kost maar € 6,50 en is voor iedereen aantrekkelijk.

Media- en middelenstrategie

Televisie vormde de basis van de campagne. In de restaurants zorgde POP-materiaal en narrowcasting voor een laatste herinnering alvorens de bestelling opgenomen werd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken