Happy Eyes

Happy Eyes

Categorie
Retail
Adverteerder
PEARLE
Bureau
Achtung!mcgarrybowen
Jaar
2018
Paginanummer
346

Winnaar 2018

Doelstelling

Steeds meer mensen dragen een bril, maar gaan steeds minder vaak naar de traditionele opticien. In plaats daarvan kiezen zij voor een nieuwere of goedkopere speler. Aanbiedingen alleen zijn niet meer genoeg om merkvoorkeur te creëren. Hoe kan Pearle zichzelf opnieuw uitvinden? Door zorg voor jouw ogen centraal te stellen en 60 jaar expertise te claimen slaagt Pearle erin om de merkvoorkeur opnieuw te laten groeien.

Doelgroep

Iedereen die een bril heeft of er wel een kan gebruiken

Merkomschrijving

Pearle is al 60 jaar de grootste opticien van Nederland

Concept

Hoe zorgen we ervoor dat al deze ogen bij Pearle binnenlopen en niet bij de concurrent? Door terug te gaan naar de ziel van Pearle: zorg en expertise voor jouw ogen. 'Je kijkt je ogen uit, maar wie kijkt er eigenlijk naar jouw ogen?' Alle communicatie start vanuit een ooginzicht dat op een sympathieke manier de behoefte van jouw ogen aangeeft en nodigt vervolgens uit om bij Pearle langs te gaan: 'breng ze eens langs, gaan ze fijn vinden'. Middels een nieuwe 'Happy Eyes' identiteit, een campagne die een ode aan het oog brengt, een activatie om kinderen van hun scherm naar buiten te krijgen, een online oogtest tool om expertise toegankelijk te maken, een knal planga om je ogen tegen vuurwerk te beschermen en een eerste nieuwe winkel waar dit tot leven komt, brengt Pearle deze sympathieke expertrol tot leven.

Media- en middelenstrategie

We gaan voor een combinatie tussen brede zichtbaarheid en online targeting en pakken zowel de campagnes als de winkel experience aan om deze nieuwe positie echt tussen de ogen van onze doelgroep te krijgen. Pearle introduceerde de nieuwe merkidentiteit met een 30" seconde film op TV en kortere video's online. Hier wordt telkens een ooginzicht gekoppeld aan een specifiek aanbod van Pearle. De films ondersteunen we op social met kortere eye facts. Middels activaties brengen we de nieuwe identiteit ook echt tot leven. De nieuwe positie wordt positief ontvangen en begrepen, Pearle wordt sympathieker dan ooit ervaren en claimt de rol van expert.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken