Happas – Zo Heerlijk Happas

Happas – Zo Heerlijk Happas

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
MORA - VAN GELOVEN
Bureau
Alfred International
Jaar
2015
Paginanummer
283

Nominatie 2015

Doelstelling

Laat Mora groeien in de categorie ovensnacks door met een nieuw ovenconcept in te haken op het 'tapas moment'.

Doelgroep

Mensen die thuis graag hapjes in de oven maken, maar zelden kiezen voor diepvriessnacks.

Concept

Happas zijn heerlijke ovencombinaties van groenten, kaas en kruiden in een korstje. Ideaal bij de borrel, hapjesmaaltijd of onverwacht bezoek. Met Happas dus geen zorgen, je hebt altijd iets goeds en lekkers in huis. In een vrolijke tv-campagne waarin diverse gebruiksmomenten centraal staan, zingen Cora en Flora een loflied op Happas. Zo krijgt Happas relevantie op momenten waar je niet direct aan Mora denkt.

Media- en middelenstrategie

Met Happas brengt Mora een nieuw hapje, voor een nieuw moment en een nieuwe doelgroep. Dat moet je groots brengen. Met tv als hoofdmedium voor awareness, ondersteund door Facebook, advertenties en PR (bloggers, pers). Maar voor een nieuwe snack is proeven cruciaal. Dat kon op het Trek Foodtruck festival (non-branded guerrilla-actie), de Libelle Zomerweek en via tastings in de winkel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken