Hansaplast, Partner in Sport

Hansaplast, Partner in Sport

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HANSAPLAST (BEIERSDORF N.V.)
Bureau
WAVEMAKER
Jaar
2018
Paginanummer
269

Doelstelling

Awareness en engagement vergroten voor het nieuwe en bestaande Hansaplast Sport assortiment.

Doelgroep

Alle sportieve mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar oud.

Merkomschrijving

Hansaplast: Partner in Sport.

Concept

Iedereen kent Hansaplast als het vertrouwde, kwalitatieve pleistermerk, maar minder bekend is dat er ook een Hansaplast sportlijn bestaat. Hansaplast laat zich zien als 'Partner in Sport' en omarmt hiermee diverse sporten en iedere individuele sporter. Campagne: Om Hansaplast op te laten vallen is er gekozen voor een slimme combinatie van een digital-first strategie met professionele atleten voor het creëren van engagement, en zichtbaar zijn op sportieve live events om de gewenste awareness te realiseren. Daarnaast was er de begeleiding door een fysiotherapeut en fitfluencers van individuele sporters in hun voorbereiding op de marathon.

Media- en middelenstrategie

Digital-first met ondersteuning van zichtbaarheid op live events, OOH en POS instore. Resultaten: De verkoop van Hansaplast Sport is verdubbeld bij onze key trade partners. Verder zijn de online video's 1.200.000 keer bekeken en waren er 600.000 impressies bij de professionele atleten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken