Hallo mevrouw. Wat is uw Lievelingsbloem?

Hallo mevrouw. Wat is uw Lievelingsbloem?

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Bloemenbureau Holland
Bureau
Kingsday
Jaar
2012
Paginanummer
310

Doelstelling

Een bos bloemen wordt altijd gewaardeerd, maar niet als écht bijzonder ervaren. Door de toenemende concurrentie van andere kleine geschenken als chocolade en cadeauboekjes, is dit een bedreiging. Deze campagne moet duidelijk maken hoe je een 'gewone bos bloemen' weer bijzonder kunt maken.

Doelgroep

We richten ons op vrouwen van middelbare leeftijd die minstens twee keer per maand bloemen kopen en ten minste eens per maand bloemen geven of krijgen.

Concept

We introduceren het begrip Lievelingsbloem. Zodat mensen niet alleen elkaars lievelingswijn en -schrijver kennen, maar ook de lievelingsbloem. Als je kunt zeggen "Ik heb je lievelingsbloemen gekocht", wordt een cadeautje letterlijk een attentie met meerwaarde. We laten de vraag "Hallo mevrouw, wat is uw Lievelingsbloem?" heel direct stellen door onze campagnehelden: vijf goed gebouwde jongens die werken in de kas met lievelingsbloemen. Iedereen die de vraag voor zichzelf beantwoordt, zal deze ook eerder aan vriendinnen stellen. Dat de jongens daarbij geen shirt dragen, helpt enorm bij het verhogen van word of mouth. Dat bleek ook in de talloze media die over deze campagne berichtten.

Media- en middelenstrategie

De online tool op de eigen site en op Facebook vormt het hart van de campagne. De jongens in de bloemenkas helpen je jouw Lievelingsbloem te kiezen en met vriendinnen te delen. PR, seeding, adwords en banners werden ingezet voor direct online verkeer. Met outdoor media werd een piek in awareness gecreëerd die de campagne groter deed voelen. Tot slot werden de Bloemenjongens ingezet voor events als de Margriet Winterfair, uitdeelacties in NS treinen en optredens op TV. Deze Nederlandse campagne heeft ook in de grote steden van Engeland, Frankrijk en Duitsland gelopen. Het is het begin van een langjarig traject, waarbij we Lievelingsbloem langzaam een begrip laten worden. Want stel uzelf de vraag: wat is uw lievelingsbloem?
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken